Monday, August 31, 2009

probs=tudung

kebelakangan ni,
aku sering kalah ngan emosi..
emosi yg slalu mndera akal,
emosi yg xkenal erti masa..
kengkadang,emosi ni yg mnjatuhkan kita,
kengkadang jugak emosi la yg mnaikkan semangat kita.
terpulang.
terpulang bgaimana sseorg tu mgatasinya.


yup
hidup ni pnuh ngn dugaan.
ok,dr segi perspektif aku,probs ni umpama tudung
(ttiba nk wat perumpamaan ni sbb smlm shri sakan round Jln Tar looking for 'kakah' raya)

lau tudng(kehidupan) yg plain
(xde msalah) nmpak agak kurang mnarik kn?
tp bila da dipadankan ngn baju yg bercorak ianya amat ssuai(kehidupan yg pnuh warna-warni)

lau tudung yg bercorak @ berbunga
(probs)
selalunya dipadankan ngn baju yg plain.juga nmpak mnarik..
mksudnya probs yg mmberi makna kpd hdup kita..
so,dgn hadirnya probs,ia bakal mmberi andaian yg pelbagai.
n cara pgendalian kita tu la yg mmbuatkn samaada corak itu nmpk cantik @ buruk..


pesan untuk diri:
ALLAH tidak membebani sseorg mlainkan ssuai dgn kesanggupannya..(al-baqarah 286)
innallaha ma'ssobirin..
so,slalu la fikir positif k!
be a tough person!


wah! lega..
td emo je kerja aku
tp bila da mnulis kt blog,terluah sgalanya..
sbb
aku= xde besfrnd terdekat,so nk dptkn moral support tu susah skali.
aku= cuma mmpu mencoretkan kat blog agar dpt mmbri aku smgat.smgat yg aku perlu cri sndri.
aku= yg br mmulakan langkah..Langkah yg br tercipta
(tegline aku :P)


"wahai Tuhanku,aku berlindung pada-Mu dr rasa sedih dan gelisah, dan aku berlindung pada-Mu dr kelemahan dan kemalasan dan aku berlindung pada-Mu dr sikap pengecut dan bakhil dan aku berlindung pada-Mu dr cengkaman hutang dan penindasan org"

No comments: