Monday, August 3, 2009

aja aja fighting..!


stelah duk uia slma sbulan
br skam aku rs btol2 jd student..
sblum ni asyik duk tido' makan n movie je...borim nye idup!
tp skam,
assignment wajib ada tiap2 ari,
presentation
meeting..
huhu!
bia pon pnat,tp happy sgt2 main ngan byk kerenah mnsia..

smalam ari ahad,
sume first year students kne g BTN(biro tatanegara)
bg aku: biro babainegara..
kursus yg dihadiri oleh sume org scara paksa rela..
lau xamik btn ni,even da complete degree,but still xley graduate.
rata2 student sumbat earphone je dlm tlinga..
aku lak?pe lg,layan novel r beb!

xkuasa nk dgr..promote krajaan je lbh..

then dlm keboringan aku mlanda dlm dewan,
aku try la main bluetooth..
searching for the device..
hp ku mgluarkan arahan.

10 devices r found
waa! rmai gak duk berbululutut
s
ambil mmbelek2 nm blutut yg tersnarai
then terjumpa la nm yg bg2 familiar ngn idup aku..

TULIP

yeye!
Gyah tgh on!
(aku agak rapat la ngn gyah time fom 5 dl)
lalu terdetik dlm ati nk antar benda..
aku antar la lagu Langkah tercipta unic..

di,lagu baru ko?
lagu ni ssuai sgt ngan diri aku..

apakehel lak G ni?
msti sumtim wrong ngan dia ni!
G sori..
i know im not a good buddy..very rare to follow up my friends life.

dio kato dio tension ngan kos dia skam..Urban Region Planning(perancang bandar) bwh kuliah arkitecture n environmt design (AED).
gyah xtahan.byk prsntation.
gyah nk tukar kos gak..
nk amik cos edu..
sma mcm aku.

bdk2 AED mmg terknal ngn tido lewat,kenkdg lgsg xtido gara2 nk siapka
n ssuatu projek..
sume org tau,diorg mmrlukan byk komitmnt yg tggi..
kne korbankan ms
tenaga
tido
malahan duit..

sian gak kat gyah..
g..
sabar ya! mu tempuh dl staun ni.. myb memula ni trkejut sket kot ngn cra blaja kat main campus try la shabis gheng mu tuk follow.. lau rasa btol2 xleh bwk,taun dua,try la apply edu..


ni la realiti,
jd sorg plajar mnuntut kita untk tabah..
mnuntut kita untuk berusaha..
mnntut kita untk saling bertoleransi
n yg plg besar,
mnntut kita byk meminta driNya..
never n ever give up!

***actually aku pon mmg feeling abiz layan lagu Langkah Tercipta time first week aku kat uia.mnitis2 air terjun kuar dr klopak mata ni.mana xnye..nk pilih antara dua bnda mmg susah..
econ VS edu!

tp skam, here i am..

akan ku tempuh perjuangan ini dgn setabah tabahnya!
smoga tidak rebah dipertngahan jalan raya..lau rebah bgn sndri ya!
g2 plak eh d?
hehe :)

Pimpinlah diri kami,untuk bangkit semula meneruskan perjuangan.Cekalkan hati kami dan semangat kami.Kurniakan ketabahan,agar mimpi jd nyata.padaMu kami meminta..





No comments: