Tuesday, July 6, 2010

sayonara 1st year



Alhamdulillah
aku tlh berjaya menyempurnakn 40 jam kredit tuk sesi taun pertama ni..
sem satu yg penuh dgn delema..
sem dua yg yg mnyaksikan pencarian diri aku yg sebenar..
sem 3 yg penuh dgn main2 =p
setinggi2 kesyukuran sbb Dia bg yg terbaik untuk aku..
Alhamdulillah gak sbb GPA aku naik tuk s.sem ni..CGPA plak blh dikatakan maintain.
btw..
ada 6 sem lagi tuk struggle..
3 years to go!

aku ni jenis xstudy sgt,
totally focus dlm class je..
(lau dlm class tu sume org tgk aku serious mengalahkan askar yg nk g berperang.tapi,bila dlm bilik,riuh sekampung jadinya..jrg sgt study dlm blik,tido je mmnjag zzzZzz.xcaya?tye ah roomate2 ku.hehe)
n
memang aku ni 'last minute' person!
assignment,quiz,exam mid n final aku just lakukan malam b4 'due date'
ni namanya membunuh diri!
tp nk wat cane..try dah ubah,tp still xdpt.sob9

Isnin ni dah jadi budak 2nd year dah..
dah bergelar senior tuk dak2 1st year..
dan beberapa langkah lagi dah kene jd cikgu praktikal plak..
sekejap nya masa berlalu..

so,b4 start sem baru:
as usual aku akan buat bedah siasat as known as post-mortem atas attitude and aptitude aku slama ni..
lau dlm islamic term namanya MUHASABAH diri :)

  • sila tambahkan amal ibadah..hidup ni bkan nye kat dunia je ok?bekalan ke sana dah cukup ke??lpas subuh tu try ISTIQAMAH bc ma'thurat..jgn duk tido je!xkemanye ngn tido tuh..tahajjud?puasa?quran plak cne??tolong la tingkat kan lagi ok..
  • sila mesra dgn kawan2 seikhlas mungkin ya..try la MEMAHAMI diorang..idup kat dunia ni perlu bergaul..xkemananya la kita ego melangit n asyik selfish je..try to be nice to them! dan lakukan nya seikhlas mungkin. if xbergaul ngn diorg, cne awak nk handle students yg pnuh ngan masalah nti??fikir2 dan selamat beramal..
"PUT YOURSELF IN SOMEONE ELSE'S SHOES"
  • sila jd se professional mungkin time buat program..layan yg patut2 je orait? blh je nak kawan..tp jgn la rapat sgt ngn org yg kta bru knal..nti kang jd bnda lain plak.huaa..
  • sila bahagikan masa antara pelajaran dan program sebaik mungkin..
"first thing first"

  • dan last skali..sila laksanakan tanggungjawab awak sebaik mungkin..semua tu amanah,lau xbuat leklok tu namanya dah mgkhianati kprcayaan org..ok? try do ur best lah..^_^
Insya Allah cikgu dD janji akan buat semuanya..promise!
n i'll do my best too!
doakan ya..




2 comments:

Cik Sheika Syuhada said...

Salam...tahniah dan syabas ats usaha2 DD..Sheika tahu DD kuat semangat..Bahkan DD pun antara sumber inspirasi sheika =)

~ cik DD, kat mna nak dapat list penuh untuk semua subjek yg penah kita amek mcm dalam blog awk ni? hehehe

smile_starsz said...

tq shieka..sama2 kita support antara satu sma lain ye..hehe

~ cik shieka, cik dd ami dari portal sparuh2..pastu cik dd gune adobe tuk edit.rajin x?hehehe.sje je boring2..