Tuesday, July 20, 2010

happy anniversary dear

alhamdulillah
thank u Allah..

dah setahun aku lahir dlm dunia blog ni ya..
happy anniversary dear http://smile-starsz.blogspot.com/
btw sori sgt2 tau blog..actually ur tuan badan ni nk tukar ur skin aka design..tp xsmpat2 lagi.tunggu je la erk.hehe

meh nk cter sjarah silam staun yg lepas..erm,actually blog ni lahir time aku ngah kompius ngah berada dlm duka yg teramat sgt..y?sbb 'terpaksa' tukar kos dr econ to edu..ngaa..time to xde sape2 yg mmhami..xde spe2 blh ubat hati..xde kawan baik..perlu hadapi dunia yg bru..segala2 nya baru..dkt sbulan gak ar bradu air mata..

time taaruf week pon 'sorang2'
then time tu jgk school mate aku yg bluethooth kan sumtim tuk aku..
lagu: LANGKAH TERCIPTA from unic
aku teruja sgt2 after dgr lagu ni..yup. DIA tau semuanya ttntg kita..just belive in HIM je..then aku dpt kekuatan tuk bangkit kembali..langkah tercipta untuk mencipta dri jadi hambaNya yg lg baik dan baik..melangkah ke alam dewasa.langkah le dunia kaunseling..n mybe melangkah ke alam wife-to-be?erkk??blh msuk dlm list gak ke tu??ngaaa

aku ni mmg jenis xsuka bercerita guna mulut scara terang2an..
so alternative lain tuk jd positif,aku luah kan sgala rasa dan segala cita kat blog ni..
ye la..dah xreti bercerita guna mulut,guna tgn pon ok gak.at least terluah segala2nya..

mmg aku akui ,blog aku ni xde berbnbtuk ilmiah..just blog merepek je.just monolog dalaman..cara aku nk pujuk ati,cara aku nk pujuk jiwa..guna la blog!
sape nk baca,bc..sape xnk bc xpyh bc..tiada paksaan secubit pon.hehe

dan skrg..
alhamdulillah..
dah masuk tahun dua dlm dunia perguruan kaunseling ni..
3 tahun lg tuk gapai jd seorang kaunselor yg berdaftar insya allah :)
semoga dipermudahkan sgala2 nya..

***************************************

skrg dah mula melangkah ke alam kaunseling yg pnuh mncabar
kene expert bab2 test yg nk bg kat students nnti: personality test,colour test, aptitude test and sgala bagai lah..
then, kne slalu cri client tuk praktik ape yg dah blajar..
kene trun skolah..
kene ngam ngn lecturer( mmg kerja aku je duk senyum2 kat lect tiap2 hari..ngaaa)
pastu yg pling syok skali..kene jadi seorang yg bermoral! haha.
3 subjek moral aku amik sem ni..if prangai aku ni xbermoral sila report kat lecture ya! hehe..

*****************************************

so?hidup korang cane?msti lg ok dri aku kan...if xok..positif kn minda anda
DIA sering uji kita untuk jd lbh kuat..
if kita ni bz sgt ngn program, Allah nk uji kita suh pndai bhagikan masa..
if kita ada msalah ngn kawan2,Allah nk ajar kita supaya kita pndai bersosial..
if dpt byk sgt assgnmt smpai xterbuat, Allah nk test kita suh cekal..suh berjaga malam..smbil2 tu tahajjud ke =)

kehidupan aku?
bertambah ok dgn smua org..
kalau dulu xkenal mak cik2 cafe,skrg dah boleh duduk semeja tgk citer final episod She Wolf ngn diorg smbil ternganga msuk lalat..pastu sama2 senyum time Noah n Lyka dpt baby kembar.haha.sweeet.

kalau dl ngn officer kat Mahallah office pon aku takut nk tegur
tp skrg blh gossip2 then baca paper dlm tuh..hehe

btw Alhamdulillah..tq for YOUR 'test'
n thanks for YOUR nikmat...


p/s: aku xjadi amik minor in IT..ada prob ape tah ngn sistem uia ni..so continue amik minor moral..majoring in Counseling and minoring in Moral ^_^

No comments: