Sunday, December 26, 2010

menjemput bidadari

alhamdulillah..
25-26 Dis 2010
weekend yg memenatkan..
tapi fun!
abis je program trus demam!
bergelak ketawa smbil mengambil iktibar dari cerita2 mereka..

join kursus kawin mmg enjoy!
nak2 tang ustaz wat lawak abis..bergegar otak aku ni ha duk gelak2
sampai sakit kepala dibuat nya..

byk sgt dpt input dari ustaz2 JAIS, buat hati aku meronta2
"nak kerja kat majlis agama boleh?"
"nak involve ngn family counseling"
"stuju sgt2!"
huaaa.
"tgk la,final year hantar resume kesana,tgk rezeki "

=)

dah ready ke nk melangkah ke 'alam' tu??
ntah..
byk ag yg kne pikir
lau stakat masak air tu pandai la..
lau stakat nk abiskan duet org tu boleh la..
tp
nak jdi seorg isteri,nk jadi seorang ibu..byak lagi kne blajar..byak lagi kene gali..

insya allah tiba masanya,bersatu la jua kan..

once dah kawen mawaddah wa rahmah tu pasti akan muncul..
hidup aman bahagia =)

ustaz kata kat smua org dalam hall
"sijil dah dapat,si lelaki leh la amik borang cepat2,dua hari je lagi leh akad terus."
heee
ustaz ni kawen koboi ke ape?
=p

xpe
xya rushing2
hormat kputusan parents
stdy lu smpai abis..
grad 1st class level..
kerja best2..
pastu fly g australia k?!
nak pergi!!
(opsss,pasport xjumpe ag ni..mn nk cari??sobssss)

lagu ni wujud dlm Versus..
suke dengar!
sgt2 suka!



"rabbana hablana min azwajina wa zurriyatina qurratu a'ayun,waja'alna lil muttaqina imama"



Menjemput Bidadari:
( Epicentrum)



Bila yakin tlah tiba,
Teguh didalam jiwa
Kesabaran menjadi bunga

Sementara waktu berlalu
Penantian tak berarti sia sia
Saat perjalanan adalah pencarian diri

Laksana Zulaikha jalani hari
Sabar menanti Yusuf sang tambatan hati
Dipenantian mencari diri
Memohonkan ampunan dipertemukan

Segera kan kujemput engkau bidadari
Bila tiba waktu kutemukan aku
Ya Ilahi Robbi keras ku mencari diri sepenuh hati
Teguhkanlahku dilangkah ini
Dipenantian hakikat diri
Dan izinkan kujemput bidadari
Tuk bersama menuju Mu sepenuh hati...

Kini yakin tlah tiba
Teguh didalam jiwa
Kesabaran adalah permata

Dan waktu terus berlalu
Penantian tak berarti sia sia
Saat perjalanan adalah pencarian diri

Laksana Adam dan Hawa
Turun kebumi terpisah jarak waktu
Dipenantian mencari diri
Memohonkan ampunan dipertemukan

Bidadari tlah menyentuh hati
Teguhkan nurani
Bidadari tlah menyapa jiwa
Memberikan makna

p/s: sabar sabar sabar..syurga syurga syurga ;)







3 comments:

::deebaadeeboo:: said...

akan sampai masenye..

ehem3..macam da dekat2 je..;))

shamila said...

bravo, tahniah awak.. a step further :)

p/s : am so jealous with you laa.. insyaAllah, x lame lagi boleh dapat kekasih halal :)

semoga dalam lindungan dan rahmat kasih sayangNya selalu :)

dan semoga semua dipermudahkan..

jage diri baik-baik.. :)

smile_starsz said...

deeba>> ko pon..akan tiba masanye juga..hehe

ain>> thanks dear..oways pray for u too lah.dun wori.. =) abis grad dl br dpt kekasih halal kot..heee.tgk keadaan =)