Sunday, September 5, 2010

al-kesah shopping2

alhamdulillah
hari ni dah complete g shopping raya with my siblings..

bersama si kak long,hanin,asyraf and firdaus si adik2 ku..

fuh!
letih gler p jenjalan kat pusat bndar Kota Bharu
jenuh cari parking xjumpa2..last2 parking nun jauh dari kesibukan kota..
terpaksa la jalan kaki nk g mall..
manusia??
rmai dan banyak oooo
fenim kepala gua duk pusing2 kb..
dkt 5 jam gak ar melilau2 kat sana..
byk brg yg di borong!
heee

btw kt entry ni aku nk share sumtim berguna ah kat korang smua..
al kesah nya sblm memulakan perjalan ke kb td,
aku kne sound kat 'imam muda'..
aku baru je melangkah ke dlm kereta,tup2 dia bukak pintu then suh aku kluar!
"apa pkai cani ni? nk duk umah leh ar pkai cni.."
"cpt! turun g tukar" arah si imam muda kpda aku..

ngaa.
tp aku wat dumo je la..si driver dan imam muda itu meneruskan ceramah..siap kuar ayat lg..
" ku anfusakum wa ahlikum naara"
dan
aku tau ayat itu bermaksud
jagalah dirimu dan keluargamu daripada api neraka.

ngeee!
pe terjadi sbnrnya??
actually td aku xsmpat iron tudung..
so, grab je la tudung adik aku saiz M.
tudung ala2 tudung ibu Arini tu..
lpas kne ceramah,
aku terus tukar tudung ngn adik aku si hanin..(b4 g kb,amik hanin kat skolah dia coz dia ada clas tmbhn)
dia pkai tudung saiz aku..nsib baik ada dia sbgai pyelamat bangsa..haha.
on de spot tukar dlm keta!
heeee

btw!
tq to imam muda Ahmad Asyraf coz sudi menegur kakak mu ini..
wink2!

sayang kamuuuuu

kesimpulan : jagalah pakaian mu walau pon nk g pasar ikan sekalipun.. =)





No comments: