Friday, January 1, 2010

::..faith..::



''Yang menciptakan mati dan hidup untuk menguji kamu,siapa di antara kamu yg lebih baik amalannya.."
(al-mulk:2)


dugaan.ujian.halangan.
sume ni Allah turunkan untuk hambanya tuk tgk sjauh mana iman kita..

adakah kita mampu mnjadi seperti Bilal Bin Rabah?
yang di ikat ditengah2 padang pasir yg membahang dan diletakkan batu atas perut oleh tuan nya semata2 nak convert agama dia.
adakah kita berdaya tuk jd mcm Sumaiyyah?
yang teguh mempertahankan keislamannya sehingga disula oleh Abu Jahal.
~tepuk dada tanya iman~

iman aku cne???
pantang dicabar terus goyah..
contoh yg pling dkat ialah
ms check result tuk final xm sem lpas,aku down sgt2 sbb xbrjaya capai target..
adakah usaha aku xmncukupi smpai dpt mcm tu??
susah nk apply konsep redha..
tapi aku try jgk..

doa biar dimurahkan rezki..
dan redha atas sgala keputusannya..(tu pon stlah dpt support dr kawan2)

then,minggu lpas tlh mrubah segala2nya.
xdisangka2. markah tuk satu subjek yg pnah aku ambil sem lpas tlh naik sbb madam re-check balik..
alhamdulillah..
aku da berjaya capai target tu.
kalau nk diikutkan logik,xmungkin CGPA kita akan berubah lpas result di keluarkan scra standardise..tp Dia Maha Berkuasa..
mengalir air mata ni sbb bersangka buruk dgn Nya..
astaghfirullahalazim..daif nya aku!

"..dan janganlah kamu berputus asa daripada rahmat Allah.."
(yusuf:87)


No comments: