Tuesday, July 21, 2009

+ VS -

tarikh-22 jul 09
masa-6.30a.m
tempat-tepi jendela


wargh!
smlm tido xingat dunia..
udara mlm hari ala2 duk cameroon highland..lg la mmbantutkan aku tuk bgun.
no no no!
dd u kne rajin hau!must remember diz..
JADILAH ORG YG LUAR BIASA DIKALANGAN ORG YG BIASA2!


jam mghampiri pkul 7 pagi..
hrini aku xde class sbb lecturer g luar ngara
best ke xde class..?best untuk ms skam la.tp mst ada replacement class kn nti?
yup!bln 8 ni for sure jenuh la brgnti class :)

smalam msuk class first Intro To School Counselling
Dr Haniza yg ngaja
best jgk la subjek ni.
on my point of view,
dia ajar kita cne nk jd dri kita sndri..
not anyone else.
dia ajar kita cne nk jd kaunselor yg pro
n..
byk skill dperlukan kearah i2
name je class first,tp keja da brtimbun kne buat oo..
kne buat journal sndri..
then kne ada kes sndri tuk d handle..(tjuk kes tu msti la mnrik dan yg plg pntg kita minat nk tangani isu tu)

"dd,ko xnyesal ke tukar kos?Accounting ko kn sllalu dpt A..subjek laen pon not bad gak "
seorang rakan bertanyakan aku time kat masjid smlm..
haru btol pertanyaan tu..
dia mgutarakn bbrapa lg sbb ttg ketidakrationalan aku 2kar kos ni..
aku diam mmbatu. bukan xnk pertahankan dri..ttp skadar mghormati pndangan ny sj..
nyesal x D?
ada la gak sket2..
tp hidup msti d truskn ke depan..
cuma sskali kita perlu jgk mnoleh keblkg.
spya kt blh mnilai sjauh mn pncapain yg kt cpai skrg..
even aku xde minat dlm kos ni,tp aku mst berskap positive!
minat tu blh d pupuk..
yg pntg lakukan yg terbaik dlm stiap hal.

erm
byk bezanya aku jd students counseling compared to econ.
lau econ,
sume ngira n
kdg2 bc buk..tiap2 mggu msti ada quiz..

lau edu lak:
byk kne wat research
byk kne bc buku
byk kne ingat fakta
n
yg plg byk................
kne wat journal sndri
wa87.journal ni lbh kuang diary la.
lau zman maju skam org pggl blog.
hehe
thats y la aku berjinak2 ngan pnulisan blog..
lau journal yg kne submit sume lam english
tu aku mls skit tu..
andai kata la madam suh aku tls dlm bhsa mlayu..
hoho.aku rs sminit pon da blh siap!
perasan n koya..!

Ya Allah, kayakanlah aku ngan kekayaan ilmu..Hiasilah aku dg hiasan sopan santun..
Muliakanlah aku dgn kemuliaan taqwa dan cantikkanlah aku dgn kesihatan yg sempurna..

No comments: