Saturday, July 18, 2009

ABC 123

tarikh:18/7/2009
masa:4.30 pm
tempat:mahallah nusaibah room F 4.6



alhamdullih detik 4.30 petang berharibulan 18 julai berbinkan sabtu
cik puan didi dgn sepenuh ati berjaya melahirkan seorg chya mata..
ops!!
silap la...
melahirkan satu blog ..
yg berumahkan kan smile-starsz.blogspot.com

actually
da lama da aku creat account tuk blogger
tp
hangat2 tai itek je
then
disebabkan boring petala kelapan plus ribut caterina yg melanda aku arini..
aku pon try la tuk pertama kali ny post sumtim..
alang2 da dpt wireless kat blik
ape lagi wei..
round dunia la
dunia siber je..
siber kei souber ke lantak pi la
asal virus keboriman aku tu hilang suda..

erm
mggu ni aku da 2 mggu berada di alam UIA Gombak
mcm2 da berlaku
pahit
manis
masam n masin pon ada gak hau..


manis:
sbb first time dlm idup, dapat buat surprise birthday tuk kawan2 ..
dlm geng aku,ktorg berlima..aku,izah,qilah,syam n tiah..
besday qilah izah n syam sume jatuh bulan ni..
14 qilah 15 izah n 25 syam

malam 14 tu tpat2 kol 12 mlm aku n de gang g blik qlah,ktorg tggu dpan pintu sambil aku pegang spray yg ada air n yg selebihnya masing2 pgg bedak..mcm2 jnis bedak ooo..silky girl,johnson baby, romance sume ada..lupa nk story,tiah sbilik ngn qlah,izah sbilik ngn syam..aku?sorang2 je terpisah dr geng..sob33.rilek suda..
then ktorg call tiah awal2,lau dgr pin2 diketuk,suh je qlah bukak..rancgn berjaya!
kreeek..byi pintu dibuka perlahan2..pe lg...take action girls!!spray la minah tu sampah kuyup..xpasal2 qlah da beruban serta merta.mana xnye,dkat sbotol tuang atas kpala dia...harum n mggerunkan je aku tgk! tu xkejam lg..dlm kesyokan tu,tiah terExcident cuoh bedok dalam mato qlah..adoi..perit btol..tp syok222 dpt knekn qlah..

pe lak rncgn tuk izah?
panjg la nk story..tp mmg kngn manis la..da la wat havoc memalam buta,pas2 sibunga2 duk kat park plak tu..hish anak dar ank dara..
ala,park kat blkg blok je pon..
izzah pon x expect rncgn kitorg..
klakar tgk muka cuak izah time ktorg kluar dr tmpat persmbuyian smbil wish happy besday..
suka tgk muka qlah yg xbersalah dek kene tipu..
happy tgk tiah n syam gembira ngn kesuccessful planning ni..
n yg plg cute,muka2 besday girls kena salut ngan kek coklat...

sweet! sweet memories n sweet btol kek coklat yg aku tempah..yummy2!

* my bestfrnd aisyah samihah pon besday dia 14..
dsbbkn jauh dimata, aku skadar wish je..xley wat besday party utuk mu sya..len kali deh..




PAHIT masam masin sweet sket2 hehe:

MEDSI..
medsi ni short term tuk ape tah,tp yg aku boleh huraikan medsi ni psal test2 yg dkendalikn oleh kemntrian pgajian tinggi tuk sesapa yg minat jd cikgu..
ada 2 peringkat,
first kne jwb 300 solan psyko dlm ms sejam..lau yg berjaya akn d pnggil tuk intervw.
2nd tu intervw.then lau brjya intrvw br la dpt amik course edu tu..

time kat nilai dl,
tgn aku gatal2 g isi form tuk medsi ni
xsgka plak..aku berjya lpasi stage 1 n 2..
pe makna nye tu dd???
that means...........

dd berjya dpt course education in counselling!
dlm msa 3 hari
dd kne decide sma ada nk stay ngn econ or change course!
lau tkar kos maknanya
dd kne tinggalkan math?
dd kne tinggalkan account?
dd kne tinggalkan kwan2 econ?

ya allah..
begitu perit n sakit untuk mmilih antara dua
aku da mmg syg gler kat econ..dr dl lg aku brangan2
nk jd accountant
nk amik ACCA
nk wat master kat oversea Dublin

Ya allah
ssghnya aku mmohon kpdMu
pilihkanlh bgku mn yg terbaik bagiku mnurut ilmuMu
dan aku mmohon kpdMu kkuatan dgn kudratMu
dan aku mmohon dgn kurniaanMu yg besar.
krna ssghnya Engkaulah yg sanggup,sdgkn aku xsggup.
engkaulah yg tahu sdgkn aku xmgtahui
dan Engkaulah yh mgtahui sgla prkra yg ghaib.

Ya allah,
jika mmg tlh engkau ktahui bhwa prkara ini baik bgku dlm urusanku,
agamaku,
dan pghidupan serta akibat urusanku,
maka takdirknlah ia untuku da mudahkan lah ia bg ku.

Ttp,
jka engkau ktahui bhwa perkra i2 bhwa prkra ini buruk bgku dlm agamaku dan pghidupanku serta akibat urusanku,
maka hindarkanlah ia bgku dan jauhkn lah ia drpdku,
dan takdirkanlah kbaikan bgku dimana sj adanya..lalu jd lah hatiku mredhainya.




13 julai
aku da wat kputusan yg bisa mgubah idup ku
kini
dd kene berjuang demi mnjadi sorg kaunselor yg berkaki leber
eh3
berkaleber la..


now i get everything in a new terms

new ambition,
new attitude,
new Kuliyyah,
new place,
new subjects,
new friends,
new life!

hidup ini xsesenang ABC dan xsesusah XYZ
where there's a will
there's a way..




No comments: