Wednesday, November 10, 2010

ini saya =)

salam and alhamdulillah..

"kak,boleh ke didi amik 21 creadit hour sem ni?"
"boleh ke maintain result nanti?"
"pack x jadual nti?"
(beberapa persoalan yang mencuakkan minda diajukan kpd salah seorang seniorku..)

"akak pon pernah je amik byak..Alhamdulillah boleh maintain result..subjek edu xrasa pack sgt.."

..alhamdulillah aku berjaya ikot kemahuan aku sndri tanpa terikat ngn sape2..
org lain ambil class Leadership,aku sorang2 amik Presentation Skill
aku sorang2 add Tilawah..


***********

"u need to perform a group consist of 5 members only"said madams
setelah ditimbang tara,
"yup im da one yg kena beralah kan?who am i to disturbs yours kan?yup i know where is my positions.."
gugur air mata dlm jiwa..

setelah memujuk diri
setelah menjauhkan hati..

"yes! who said u r not able to live alone?why u need to be veeeeery depends to others? believe it to urself la..diorg boleh,awak pon boleh kan??boleh je..but nk lalui bnda2 ni dri bergeng kpd sorang diri mmg la take time sket kan..so, whispered to myself,yup! i can.."

hidup lah anda sebagaimana diri anda sendiri..

TABAH
CEKAL

semua dah sebati dalam diri..
andai dilukai lagi
tabah dan cekal la wahai hati..

saya tahu hala tuju saya ,saya tahu kekuatan diri saya,saya tahu apa yang saya mahu..
dan saya tahu janji Allah itu pasti..

*********************
musim exam year2 sem1 :

8 papers dah berjaya di tangani penuh debaran
penuh emosi sampai terbawa2 diri
seram sejuk lumrah yg pasti terjadi

abis je satu paper,trus khatamkan satu novel pastu tido!
esoknya fokus kat next paper..fuh!!
xpernah2 dpt 2 papers a day! twice plak tu..
balik2 bilik mmg sah dah demam!
nasib la ada panadol penyelamat diri..

dekat board penuh ngan kata2 semangat!
"kejar full marks for UNGS!"
"kejar 40 marks for Group counseling!"
"kejar 30 marks for counseling skills!"
and finally after dah lepas semua papers ni..
tersengeh tersenyum kambing tgk board..
alhamdulillah..
dah buat yang terbaik dan sebaik mungkin!
semoga Allah memberi yang TERBAIK juga..

dan semoga aku redha dgn apa jua keputusan yg bakal diumumkan 6/12/2010!
dup dap dup dap


thanks Allah coz mudahkan segala2nya..
Thanks ummi coz xputus2 doakan anakmu ini..
Thanks teman coz segan silu layan aku time downn..

******
ya saya yakin dan saya pasti janji Allah itu pasti..
Disebalik kesusahan pasti akan ada kesenangan..Inna ma'al usri yusra..
dan
yang paling saya yakin, ikhlaskan diri dalam apa jua yang dilakukan..
walaupon pahit akan hadir jua secebis kemanisan.. =)



No comments: